Tips voor prachtige foto's voor een internationale brochure


Veel bedrijven hebben naast hun website nog een papieren brochure, met name internationale bedrijven met geavanceerde producten. Denk hierbij aan bedrijven zoals Philips en Canon


De techniek voor foto’s voor een brochure verschilt met die van foto’s voor een website. Daar waar we op een website te maken hebben met een kwaliteit waarbij een foto snel moet laden binnen een site, moeten we juist bij een brochure rekening houden met de printkwaliteit. 


Het opleveren van foto’s voor een brochure gebeurt dan vaak ook in een ander kleurpatroon (printkwaliteit) dan voor online. 


Stappenplan voor het maken van foto’s voor een (internationale) brochure


  1. Bepaal het doel van de brochure
  2. Laat ondertussen de brochure vertalen.
  3. Maak detail foto’s en overzichts foto’s
  4. Combineer productfoto’s met activiteitsfoto’s waarop het product of de dienst gebruikt wordt door een persoon.
  5. Hou in de foto’s rekening met de taal van de brochure, dus vermijd teksten in de foto’s of als er tekst in voorkomt, laat dit dan internationale teksten zijn.
  6. Exporteer de foto’s in CMYK formaat, met de kleurruimte die de drukker toepast. Vaak is dit sRGB, in de hoogste resolutie, in zowel portretstand als landschap stand.
  7. Lever de foto’s in TIFF, PDF of PSD. Niet alle drukkerijen werken met JPG.


Bekijk in mijn portfolio foto’s zoals ik die gemaakt hebt voor diverse brochures en bedrijven.



fotografie brochure tips
onroerend goed bedrijfsfotografie publicatie brochure
bibliotheek brochure
reclamefotografie
bedrijfsfotografie
internationale reclame